De eerste dagen voor stage

28 april 2019 - Kokkola, Finland

Ik ga toch maar iets schrijven voordat stage morgen begint. Kokkola zelf is niet super groot maar er is alles wat je nodig hebt en je hebt er prachtige natuur.

Ja het is inderdaad maar kort donker hier op het moment is het denk ik vanaf ongeveer 23uur - 4uur ongeveer donker en dat word alleen maar korter. Dus ja je kan het al raden slapen is lastig en zeker als er geen gordijnen hangen op je kamer! Dan maar aluminiumfolie op de ruiten om het donker te krijgen, en als gordijn maar een donkere plaid gekocht nou is het dan eindelijk donker ook overdag. Maar gelukkig heb ik in mijn eigen keuken waar genoeg licht binnen komt doormiddel van een raam met balkon daarbij, dus buiten zitten zou kunnen maar momenteel is het fris buiten zn 8 graden.

Gellukig zitten er ook nog andere studenten in het gebouw, deze zijn allemaal super aardig en behulpzaam. Zo ben ik al met andere studenten naar kust geweest, door Kokkola zelf gewandeld enz... dus al veel gezien en gewandeld.

20190428_17203820190428_164331

Eten heb ik de eerste dag ook niet hoeven koken ik kon aanschuiven bij mij Nederlandse buurjongens. Lekker makkelijk en ook nog gezellig, wel gaan ze morgen terug naar huis toe. Maar er blijven nog andere studenten over waar ik ook goed contact mee heb.

Ook ben ik al in het ziekenhuis geweest samen met een docent van hier, zodat ik morgen niet verdwaal hopelijk. En natuurlijk al eens op intensieve zorgen wezen kijken, we hebben maar 5 bedden waarvan 1 isolatie bed. Wat hier wel anders is dat, is dat ik ook kinderen op mijn intensieve kan krijgen dit omdat de universiteits ziekenhuis minimaal 2,5 uur rijden zijn vanuit hier, dus kinderen moeten ook kunnen behandeld worden hier op intensieve zorgen. Dit was even schrikken maar ik zie dit als een uitdaging, daarnaast ben ik altijd boventallig dus ik kan alle onderzoeken, operaties enz bijwonen! Ook zijn wij het interne reanimatie team, en zijn wij de gene die assisteren bij spoed keizersnede. Al met al genoeg te uitdaging voor mij de komende weken.

1. Corry:
    28 april 2019
    Ziet er pittig uit veel succes Nienke Oma
  2. Giusy:
    29 april 2019
    Kei leuk ;) dat gaat een heel leerzame stage worden en met veel plezier zo te horen 👍🏻
    Veel succes!!!
  3. Fam Vd wiel:
    1 mei 2019
    Hoi Nienke

Wat speciaal zeg om deze ervaring mee te mogen maken .
    Heel veel succes en geniet vooral van alle leerzame momenten en de prachtige omgeving.

Groetjes mark Nicolien Jori luka en finn
  4. Nienke:
    1 mei 2019
    Dankjewel allemaal het gaat goedkomen normaal gesproken.